Kada da pozovem 194?

U slučaju hitnih i životno ugrožavajućih stanja pozvati 194. Broj je dostupan i besplatan  24 časa, svakodnevno za sve mobilne mreže i fiksnu telefoniju.

Veoma je važno ostati pribran, smiren, te pažljivo slušati pitanja dispečera  i na ista što preciznije odgovotiti kako bi adekvatna pomoć bila što efikasnije pružena.

Hitnu pomoć pozovite kada sumnjate da je Vaš ili život nekoga u Vašem okruženju ugrožen.

Bez odlaganja pozvati 194 u slučaju:

  1. Prvi put naglo nastalih teških simptoma
  2. Naglog pogoršanja hroničnih bolesti
  3. U slučaju zadesa

Neka od stanja koja zahtevaju pozivanje broja 194:

  • bol u grudima;
  • gušenje;
  • izražene alergijske reakcije;
  • stanje bez svesti;
  • prestanak disanja;
  • iznenadni i jaki bolovi u stomaku/leđima; povraćanje tamnog sadržaja ili tamna stolica…
  • jake glavobolje;
  • krvarenje;
  • moždani udar;
  • opekotine;
  • epilepsija;
  • rane, prelomi, povrede;
  • samoubistvo;
  • trovanja lekovima i drugim supstancama;
  • porođaj;
  • udar električnom strujom;
  • saobraćajni udes;
  • utapanje.

Uputstva za pozivanje broja 194

Kada čujete govorni automat, SAČEKAJTE, poziv će se automatski prebaciti na prvog slobodnog dispečera.

Kada Vam se dispečer  javi, smireno i razgovetno odgovarajte na njegova pitanja.

Pitaće vas:

  • Šta se desilo, u čemu je problem?
  • Tačnu ili što približniju adresu (pogledajte obeležja oko sebe ako niste sigurni za tačnu lokaciju)?
  • Broj telefona?
  • Kome je potrebna pomoć?
  • Pitaće Vas i detaljnije o trenutnom stanju unesrećenog:
  • Da li je svestan?
  • Da li diše?
  • Kada su počele tegobe?
  • Da li se prvi put javljaju?

Pratite instrukcije i budite kraj unesrećenog dok ekipa Hitne pomoći ne stigne.
NE PREKIDAJTE VEZU dok Vam dispečer ne kaže.

KORISNI SAVETI

BUDITE SMIRENI
Dispečer  sve neophodne podatke ukucava u kompjuter, te iako deluje da to traje predugo, u slučaju hitnog poziva, ekipa Hitne pomoći je već krenula na zadatu adresu, dok Vi dajete sve potrebne informacije i odgovarate na sva postavljena pitanja.

PRATITE UPUTSTVA
Pustite dispečera  da Vas navodi i da uputstva kako da se ponašate i šta da uradite do dolaska ekipe Hitne pomoći. Imajte razumevanja za sva postavljena pitanja i sve instrukcije. Sa druge strane telefona su profesionalci, iskusni sa namerom da Vam pomognu.

Finansijski Izveštaj Moj Doktor Proverite da li Vam je overena zdravstvena knjižica Pretraga liste lekova